tag:blogger.com,1999:blog-2372067446089880851.post281060429724379735..comments2023-08-14T07:07:26.295-07:00Comments on .ТОЧИЦА: По следите на една двойкаТочицаhttp://www.blogger.com/profile/15868601068339348740noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-2372067446089880851.post-71621632437186670872010-07-07T13:35:07.002-07:002010-07-07T13:35:07.002-07:00Нда..
Това тръгва още от детската градина..
За съж...Нда..<br />Това тръгва още от детската градина..<br />За съжаление, е въпрос на отношение на учителя към...работата му ( може би досада, а може би липса на любов към професията..., а още по-вероятно- липса на призвание..)<br /><br />Дори да няма оценка..(бележка)..се лепват етикети.. <br /><br />Представете си.. Първа група в детската градина..Детето не се е делило от дома. Липсва му всичко. Плахо и затворено стои в някой ъгъл.<br />Ако е по-примирено, ще изпълнява безропотно каквото се иска от него. Ако е по-свободолюбиво, може да отказва.<br />Може да стане агресивно, ако не срещне разбиране, а авторитарност..<br />Резултата, който следва най-често е наказание на детето ( за назидание на останалите)..<br />Ако "влезе в релси"- добре..<br />Ако НЕ.. му предстои тежък престой в детската градина.. Детето бива набедено за лошо ( невъзпитано, агресивно, побойник, мълчаливец, незнаещо и/или нещо друго) и.. ако нещата не се променят, детето може да влезе "в роля" и..да се задълбочи проблема още от най-ранна възраст..<br />..<br />Изобщо...лепенето на етикети е това, което е проблем за децата реално.<br />Проблем е и за "добрите", защото...често се стимулира послушността, а не интелигентността или трудолюбието или старанието.. в резултат, "крайния продукт" често е посредствен отличник в училище за сметка на умни, знаещи и интелигентни "пречеши", "невъзпитани" и т.н ученици..<br />..<br />В този ред на мисли си спомням мой съученик, на който класната ни ме беше помолила да "помагам по математика". Още първия ден, въпросния "мързелив съученик" ме посрещна в дома си ( такава библиотека, каквато видях у тях, до ден днешен не съм виждала в друг дом. Огромен хол, по дългата стена на който имаше рафтове до тавана...с всевъзможни произведения на всевъзможни езици...) Беше пуснал музка - Бийтълс и първите му думи бяха:<br /><br />"- Виж..дай да се разберем. Майка ми е учителка по руски с много високи критери.. Брат ми е златен медалист на математическата гимназия и златен медалист на Военноморско училище. Аз неговия успех ня мога да повторя. И не искам да се пробвам. Така,че... ако искаш, ще решаваме задачи, за да отчетеш дейност пред класната, но..ти предлагам да играем шах после.."<br /><br />...искам да кажа, че понякога децата влизат " в роля" от дома си...Познавате ме като "Точица", "щурчо", "Елфи", "КрасИва" или може би не ме познавате?https://www.blogger.com/profile/16487097502741086153noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2372067446089880851.post-7341597088394059212010-02-16T03:51:21.131-08:002010-02-16T03:51:21.131-08:00Самата аз бях учителка за няколко месеца (макар че...Самата аз бях учителка за няколко месеца (макар че още не съм завършила образованието си за такава) и ми направи впечатление именно, че санкциите и забраните преобладаваха над поощренията, вниманието и обясненията. <br /><br />Когато на мен ми се случеше да имам ученик, който не разбира нещо, винаги съм му обръщала малко повече внимание, опитвала съм се да задействам връзките между децата - да си помагат - или съм говорела с родителите на какво да наблегнат при подготовката у дома. И то не защото така са ме учили, а просто защото исках децата да знаят повече. Мисля, че това трябва да е стремежа на един учител - неговите деца, децата, за които е отговорен, да научават Неща от него, от другарчетата си и от света. <br />А не да санкционира и на всичко да казва "не" :(Mellindorhttps://www.blogger.com/profile/09311478635755694797noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2372067446089880851.post-11697157394615559402010-02-12T07:24:07.664-08:002010-02-12T07:24:07.664-08:00Поздравления за блога!
Скоро на родителска среща с...Поздравления за блога!<br />Скоро на родителска среща слушах, без да искам да повярвам на ушите си учителка, която обясняваше, че "хванала" и този да не знае и му сложила една двойка, но майката да не се притеснява, защото иначе детето учи добре. А пък друг не го хванала...<br />Та се чудех защо тази жена работи това-вместо да разбира с внимание и любов какво не знаят децата и заедно с родителите да опитват да помогнат да се разбере и научи, да знаят, че децата знаят, но да търсят как да ги хванат!znoreply@blogger.com