петък, 21 юни 2013 г.

Искам да ви разкажа нещо.

Пътувам в маршрутката с Али. Али и жена му държат баничарница в трафопоста до нашия блок. Правят кифли и банички, по Великден и козунаци. Имат деца в гимназията, понякога им помагат.
Познаваме се, защото винаги се шегуват с децата, даже Анчето кроеше планове да забогатее, като опече огромно количество кифлички и им ги остави да ги продават. Докато пътуваме, Али ми се оплаква, че вече е каталясал, защото с жена му са станали в 4, за да месят. Че в 6 са вече тук и трябва да пекат баничките, за да са готови навреме - още преди да отвори училището насреща. Разправя ми, че дъщеря му учи много прилежно, обаче на момчето не му се чете, майка му се тревожи, иначе е много разбрано. Знам, виждала съм го.

И през ум не ми е минавало да питам Али за кого гласува. Дори не съм го питала дали е мюсюлманин, също както не би ми хрумнало да питам съседката, която ми полива цветята, какво точно й е вероизповеданието.

Миналото лято баничарницата смени собствениците си. Затова нямам шанс да попитам Али и жена му какво мислят за това, което става, и да ги поканя да дойдат с мен на протест. Знам само, че колкото и уродливо нещо да е ДПС (и не само тя), то не е заради тях. ДПС се възползва от българските турци, за да крие зад имиджа си на етническа партия обикновени широкомащабни злоупотреби. Както е видно от лицето Пеевски, което повече от явно не е никакво малцинство и търси в ДПС нещо друго, а не закрила за правата и свободите си.

 Макар да не знам за кого гласуваха Нели и Али, вероятно много от българските турци са като тях - обикновени хора, които нямат причина да гласуват за ДПС, ако не срещаха враждебност у нас.  Така че... ако имате приятели турци, поканете ги да дойдат с вас. И не се връзвайте на евтина пропаганда. Единственото смислено разделение е граждани/мафия.

1 коментар: