неделя, 9 декември 2012 г.

Хитрини за медена къщичка

Нищо не грабва децата по Коледа повече от медената къщичка. Правили сме простички и по-сложни, селце с елхи (фунии за сладолед, облени с разтопени зелени желирани бонбони) или  хижа с наръч дърва (солети) зад къщата.
И, честно казано, изобщо не е лесно. Защото кралският айсинг засъхва сравнително бавно и ако не го държите достатъчно дълго, се разпада (а бързо писва). Частите на къщата пък се надуват при печене, така че първоначалните ми планове за изрязване на сглобяема като пъзел къща, която да не се нуждае от лепило, се провалиха.
Ето няколко трика, които улесняват донякъде работата :)

1. Ако къщичката е по-скоро декоративна, локумът върши идеална работа за слепване на отделните части... поне отвътре, докато отвън си декорирате с белия айсинг. По-подходящо за малки къщички.
2. Ако искате да лепите бонбони на покрива, залепете ги на плочите, преди да ги поставите под наклон... много е тъжно да гледате как бонбоните се плъзгат надолу. Въобще украсата на стени и тавански плочи е най-добре да стане преди сглобяването.
3. Ако искате прозорците да имат стъкла, можете да използвате метода с натрошените бонбони от витражните сладки. Или да залепите тънък лист желатин.
4. Ако все пак ще ползвате кралски айсинг, можете да подпрете по определен начин стените, за да не падат. Подсказка: ако използвате готова кутия като шаблон, можете да сглобите къщичката вътре в нея (парче смачкана хартия ще им попречи да паднат една към друга). Само добавете от белтъчно-захарната смес и оставете да изсъхне около час (за по-сигурно).
5. Фуниите от сладолед нямат равен ръб... затова ги потопете за миг във вряла вода. Махате онова разкашканото, което ще се получи... и остават абсолютно равни основи за елхи :)
6. Има вариант да се лепи и с разтопен карамел... действа, обаче пари! :)
7. Казват, че ако се замени нормалният белтък с белтък на прах, разтворен в твърде малко вода :), ще съхне достатъчно бързо. Не съм пробвала, вероятно защото не съм намерила белтък на прах.
8. Ако решите да изпробвате идеята за сглобяване на къщичката като пъзел, то изрежете шаблоните, като отпуснете сантиметър-два отстрани (както при кроене за шиене), изпечете ги до съвсем леко зачервяване и ги изрежете точно веднага след вадене от фурната (без да ги махате от тавата), докато са още топли. Така ще избегнете раздуването.

Ето тук няколко различни вида къщички - повечето с подробни инструкции и шаблони :)

Вижте още: лесен начин за разкрояване на медена къщичка:
разкрояване без принтер
сглобяване без придържане
готовият резултат (нямаше време за допълнителна украса, защото замина бързо за училищен базар :))
Тази къщичка е правена с помощта на кутия от сок (за сваляне на мерките) и ластик (за придържане на стените, докато "лепилото" стегне. Допълнителните части (петле и пр.) са лепени с карамел, за да не ги чакам.

Едно коледно селце, което правихме преди години:

4 коментара:

  1. Благодаря, полезно ми беше. Утре ще правим подобна къщичка в Art Institute of Chicago, ще кача снимки във ФБ.

    ОтговорИзтриване
  2. Страхотни са къщичките, а селцето направо ми спря дъха. Аз събирам смелост да опитам догодина :–)

    ОтговорИзтриване
  3. Много ми хареса къщичката Ви. Аз тази година няма да правя, защото не остана време, в предвид останалите сладкиши, които съм замислила. :)Повечето "хитрини" занаех, само за стъклото от желатин ми е интересно, как става?!

    ОтговорИзтриване
  4. Разкошно изглеждат..Аз една година правих, но така и не снимах..Голяма играчка си е и беше много забавно за децата.

    ОтговорИзтриване