петък, 21 декември 2012 г.

Разходка пред витрините

Когато мои приятели пътуват, понякога ги моля да снимат щанда с детски книги в книжарниците.

Попътувайте с мен. И с Нева в Мексико.

Как животните в саваната разменяли кожите си, докато един крокодил в кожа на антилопа не излапал всички.
Тази е за една горила в зоопарка, която обича котето Бюти.Един ден горилата толкова се възмущава от филма "Кинг Конг", който дават по телевизията, че строшава приемника в клетката си... и всички решават, че тя е опасна и трябва да я разделят от малкото й приятелче. За да предотврати това, Бюти казва "Аз го направих..."





Не знам за какво се разказва в тази, но има чудни рисунки с химикал.


И със Златна в Прага :)




Веднага хвърлям око на книгата за Дворжак - безобразните учебници по музика са ми болна тема, съчетани с липсата на популярна детска литература по въпроса.


Вече си харесах няколко илюстратори :)





А Сани ми писа от Брюксел, че Джойс има детска книга. За дявола и моста, и предплатената душа (котешка, както излиза :)) И не само ми писа, че я има, но и ми прати как изглежда в различни издания :)




Но за нея по-подробно в отделен пост.


Нева е прекрасната Нева Мичева, вдъхновена преводачка от испански и италиански; видя ли нейното име като преводач, задължително си вземам четивото, защото знам, че тя си подбира авторите страстно и безмилостно, та ако не са отявлено талантливи, нямат шанс.
Златна е преводач от английски и радиожурналист; нейните преводи са изключително трудни, защото съдържат хумор, и то хумор, който трябва да бъде изговорен от екран; а съвсем скоро издаде и чудесна стихосбирка.
Сани е Александра Чаушова, талантлива млада художничка, която живее, учи и прави фантастични изложби в Брюксел, но понякога илюстрира и тук :)))


Няма коментари:

Публикуване на коментар