петък, 10 август 2012 г.

Пук! (или задача за нещотърсачи)

Павлина ми писа за този библиографски проект, който има за цел да състави база данни на детските книги от 1945 - 1989 г.
Колкото и да ни се струва, че родителите ни са купували едни и същи неща, които сякаш са изчерпвали пазара, постоянно попадаме на неща, за които не съм подозирала.
Като приказките на Зиедуонис, издадени току преди десети, като "Приключенията на Саламури" на Арчил Салакаури, като "Когато бях голям" на Ева Яниковски. Да не говорим за любимите, но трудно намиращи се "Приказки на Осмиянко" или за авторите, които днес са по-обичани и четени у нас, отколкото тогава, като Туве Янсон или Доналд Бисет.

В "Пук!" е хубаво да се ровиш точно за такива неща, които могат да изскочат неподозирано. За да знаем какво да търсим, когато надничаме в кашоните на букинистите. Ей тези джобни разказчета например изглеждат интересно. Наслука!

2 коментара:

  1. Първият намерил ги разбира защо не трябва да се киха на завой и каква е хипотенузата на слона (на корицата) :)

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря за статията! Аз съм, хъм, основателя на проекта ПУК! :) В момента тече основно преструктуриране и сериозно допълване на сайта и се надявам в бъдеще да става по-интересен и полезен, особено за нещотърсачи :)

    ОтговорИзтриване