неделя, 11 декември 2011 г.

Исландски пиперени сладки

Празниците се глобализират. Печелят онези, които са достатъчно ясни и разбираеми за възможно най-много потребители, извинете, празнуващи. Отвсякъде слушаме, че нещо си е коледна традиция, но всъщност самите ние преди 5 години не сме го правили; що за традиция е, ако научаваме за нея от интернет, от радиото и телевизията?

Не мрънкам, не мрънкам, напротив - харесват ми тези странстващи рецепти, украси, ритуали. Стига да пристигат на прага ми не размахали поучително пръст с безличното "днес се прави...", а да разказват по нещо за земите, от които идват. Като менестрели.

Днес с Ането (и Ния, кротуването не е малка заслуга) правихме исландски сладки с чер пипер. В Рейкявик са братовчедите им Алекс и Ивета - тъкмо тяхната майка миналата година ни подсказа за тях.
Ето съставките, които се смесват като при меденките - първо маслото и захарта, после яйцата и глюкозата (аз нямах, та сложих смес от мед и меласа), накрая брашното, набухвателите и подправките. Меси се, престоява в хладилника, после се точи, реже и пече на умерена фурна.

А ето последното ми откритие- блог с по една сладка за всяка страна. Истинско курабиено ООН.

1 коментар:

  1. Нещо такова мисля и аз. Интересувам се, интригувам се, допълвам с някоя 'нова' традиция, в името на новото поколение :)

    ОтговорИзтриване