четвъртък, 28 юли 2011 г.

Новоизлюпено рибче търси плитчини

Добре, това лято най-сетне Ането се научи да плува.
Аз открих водата, топлата: много по-лесно е това да се случи, когато дъното е на едно спуснато краче разстояние, а съвсем наблизо има нещо, за което можеш да се хванеш.
Разбирам, че едновремешната школа се е интересувала от каляване на олимпийски плувци, а не от приучаване на редовия глезльо или глезла (по тази причина се научих да плувам на 18, сама).

Съвременните бг басейни без друго са опасни заради лошата си поддръжка и слабата си охрана (обичайно пиеща кафе някъде другаде). Не съм сигурна дали едно време са били по-сигурни, вероятно не. Като сложим и липсата на всякаква чувствителност към необходимостта на децата да напредват стъпка по стъпка, съветът "Отпусни се напълно" става малко трудно изпълним.
Е, благодарение на едно изпълнено обещание (да не ползва басейна на зеленото училище, а аз в отговор да я заведа на луксозен басейн в Сф - действително подходящ, но ужасно скъп и отдалечен) детето се научи да плува за 3 часа. Да речем, че сега ще го отработим на морето. Само че наесен пак няма да има вариант да се упражнява, като се чувства в безопасност. Някакви идеи?

3 коментара:

  1. Здравейте. Не знам доколко мога да бъда от полза, но ще споделя. Моята дъщеря е на 6 и не може да плува, но види ли вода - там остава. Живея в Банкя, където има чудесен, поддържан басейн с минерална вода, в база "Здраве". Има треньори и много добри малки плувци. За по-пълноценна почивка има и плаж с външен басейн. Ние ходим през работните дни защото е спокойно. Проблемът е, че е извън София..

    ОтговорИзтриване
  2. Възглавнички? Родителското тяло ме е мятало по гьоловете с тях от бебе и лично аз не мога да си спомня момент във водата, в който плуването да не е било естественото ми състояние. Не пречат за бруст, позволяват свобода на движението и дават необходимата сигурност, че главата ти ще е над повърхността.
    Успех!;

    ОтговорИзтриване
  3. Идеи нямам, защото в софийски басейн досега не съм плувала. Само си спомням в първи клас как половин година бягах от уроци по плуване, защото един добронамерен източногермански другар ни буташе с една пръчка, увита от единия край с парцал, за да не се държим за въжетата или стените на басейна. Който беше дълбок около 1.80 м. Накрая ме порицаха публично и ми написаха забележка и аз си признах с много рев на наш'те, а баща ми ме заведе на басейн и ме научи да плувам пак горе-долу за 3 часа. И да се гмуркам ме научи :)

    ОтговорИзтриване