четвъртък, 30 декември 2010 г.

Вместо новогодишно пожелание

...всекиму каквото му е на сърце, като в сладката морковена гора на Сергей Козлов (през Литернет):

В СЛАДКАТА МОРКОВЕНА ГОРА

Сергей Козлов



Зайо повече от всичко обичал моркови. Той казал:

- Иска ми се в гората вместо елхи да растат морковчета.

Катеричката повече от всичко обичала орехи. Тя казала:

- Иска ми се, Зайо, вместо шишарки върху твоите морковчета да има орехи.

Мечо повече от всичко обичал меда. Той казал:

- Иска ми се през есента да се точат бавни медени дъждове...

Ежко повече от всичко обичал сушени гъби. Той казал:

- Нека твоите дъждове, Мечо, да почнат след като си набера гъби.

Така и станало.

Вместо елхички в гората за една нощ поникнали моркови. Заекът измъкнал два моркова и ги довлякъл в дупката си.

По морковените листа узрели орехи. Катеричката си напълнила цяла кошница и скрила в хралупата си най-отрупания морков.

Ежко вървял между морковите и събирал гъби.

А наесен закапали бавни медени дъждове.

Зайо похапвал морковчета с мед.

Катеричката - орехчета с мед.

Ежко - гъби с мед.

Мечо пък по цели дни стоял с раззината уста и само когато се мръквало, съвсем за кратко, ама съвсем за мъничко, старателно облизвайки всичките си четири медени лапи, лягал да подремне...

И всички вълци избягали от гората.

Защото вълците не обичат сладко.

2 коментара:

  1. Страхотна приказка! :)

    Усмихна ме...

    ОтговорИзтриване
  2. Много ми хареса ! Сега ще я прочета на малката ! Весела и щастлива Нова Година !

    ОтговорИзтриване