събота, 2 октомври 2010 г.

Няколко прости игри за правописа (втори клас)

Тъй като забелязвам, че Ането още греши разделянето на думата на срички (при пренасяне), реших да използвам любимото й (а и на мен като малка) научно ходене по плочки (разбирай въвеждането на какъвто и да било метод при прекосяването на тротоар - от "стъпване през плочка" към "никога не настъпвай разделителните линии" или "върви само по права линия").
Играта е следната: може да мине толкова плочки напред, колкото срички има намислената от нея дума. На всяка плочка трябва да каже сричка. С още някой и друг желаещ (като мен например) става състезателна игра.

Другият вариант е да се обясни сричкуването като рязане на торта, където съгласните са черешките. Ако има две-три черешки на едно място, логично е парчетата да се разделят точно там, за да има и за двете деца по нещо, а не едното да има три, а другото - трънки.
По същата логика не можем да оставим сама буква на ред, също както не е учтиво да дадем на някого троха торта.

Игра за упражняване на обеззвучаващите се съгласни в края на думата е "верижка" или "с каквото завърша, с такова започни".

Няма коментари:

Публикуване на коментар