четвъртък, 23 септември 2010 г.

"Глупостите" в полза на езиковото обучение :)

Хората открай време обичат да говорят глупости; средновековните монарси дори си назначавали придворен "глупак", шут, който да внася нужната мярка несериозност в двора.

Сред техниките за запаметяване, които открих, докато търсех начин да се преборя в късна възраст с френския, открих една, която извънредно много ми допадна - чрез абсурдни образи, базирани на някакво звуково или визуално подобие. Така напр. думата "singe", маймуна, на мен ми прилича на марката шевни машини "Сингер"; оттам представата за маймуна, която усилено шие на машина, навеки е запечатала френското и българското звучене на думата в съзнанието ми.

Изпробвайки метода с нонсенса с дъщеря си, открих, че сработва чудесно - и някак не е честно възрастните да пазим всички забавни неща за себе си. Аз го използвам например при упражняването на т.нар. phonics - комбинации от букви, които се четат по определен начин и така улесняват ученето на английския правопис.
Днес например в класа на Ането са вземали комбинацията CK, която се чете "к". Ето нашата, ахъм, поетична комбинация на тази тема:

3 коментара:

  1. Значи, аз се настройвам да чакам комплекта карти на тази тематика!:)

    ОтговорИзтриване
  2. Резе, каква си мухопускателка само!

    ОтговорИзтриване
  3. О, да! Гглупостите са много полезно нещо и в различни отношения! За развиване на въображението особено :) Сега се сещам за няколко испаноезични поетеси, които пишат нонсенс за деца и тези дни се каня да постна нещо в моя блог по темата :)

    ОтговорИзтриване