сряда, 19 май 2010 г.

Подарък за учителя

Тъй като в петък приключваме учебната година, и тъй като не сме подарявали нищо досега, се замислих дали не е добре да покажем по някакъв начин благодарността си към жената, която за една година направи от група деца клас, постара се да създаде спокоен и приятелски климат, вместо да ги кара да се конкурират помежду си; научи спокойно дъщеря ми да пише четливо и спретнато и - най-важното - успя да й създаде положителна нагласа към училището и да запази любопитството й.

Не съм привърженик на събирането на суми за колективен подарък, нито на скъпите купешки варианти. Мисля, че подаръкът за учителя трябва да изразява преди всичко лично отношение и да е свързан по някакъв начин с детето, ако не и изработен от него. За детето учителят/учителката е много важна личност, нещо като трети родител; това е връзка от духовен характер и, според мен, трябва да я отчитаме като такава, затова ми се струват неуместни материални подаръци като чанти, бижута и пр. (каквито варианти чувам).





Меденките са домашни, рязани лично от Ането. Кутията е от обувки, облепена със страници от тетрадка за упражнения.

1 коментар:

  1. Ужасно е с тези вази и чанти за учителките. Или пък парфюм и златно синджирче. Вашият подарък ми изглежда мнго готин. Чакам да го видя в завършен вид!
    За завършването на първи клас синят ми нарисува за учителката една рисунка на целия клас. Не си спомням вече дали беше надписал всяко от децата (май по отличителни белези трудно се разпознаваха:)) Учителката много се беше зарадвала, но детето леко се попритеснило от разни другарчета, дето занесли по кашонче вино....

    ОтговорИзтриване