неделя, 16 май 2010 г.

Репортаж по БиТиВи за Царевец

Току-що участвах в репортаж на БиТиВи за липсата на обезопасяване на Царевец дори след инцидента с детето, което загина миналата година там.

Предавам ви част от разговора си с директора Иван Църов, тъй като не знам каква част от него ще остане след монтажа.

"обезопасили сме - разпечатали сме флайери... и сме сложили табелки".
"сложили сме оранжеви конуси там, където е имало инциденти..."
"...оооо, на Балдуиновата кула не може да се качват хора" (няма дори лента пред нея, нито някакъв вид означения, че това е забранено"
"проблемът ми са индивидуалните посещения" (!?! да ги забранят, бе джанъм! Виж ти.)
"трябва да се ходи само по широката алея по средата" - "ама там няма абсолютно никакви табла с информация какво е било, как е изглеждало (поне по хипотези), абсолютно нищо, което децата да видят или правят" - "Ами дайте ми пет хиляди лева да сложа!"
малко преди това - "годишно тук идват по 300 000 души".
300 000 души по 6 лева вход прави 1 800 000 лева - милион и осемстотин хиляди. Дори като приспаднем намаленията, както държеше Църов, поне по 1 000 000 годишно приходи има (май и без моите пет хиляди). Какво се прави за поддръжката на крепостта?
"....ааааа, поддържаме я - като порасте тревата, я косим".

Накрая, след изключените камери, ми каза, че много се радвал, че никога повече няма да ме види. Много трогателен човек.

При предишното си посещение бях пропуснала да забележа стърчащите арматурни железа, надписът "1976г." там, където според оператора било паднало детето (толкова за автентиката), също непосредствено до естрадата (!) с фототапета останките от истинска средновековна църква, изложени на дъжда и стихиите и високи до средата на прасеца ми (а зад тях е дере). Бетонът, който се вижда тук и там (но такова нещо като предпазна мрежа, деликатно опъната ПОД стената например, не може... нито прозрачна стена, както би бил другият вариант.

Изключително съм разстроена, дано при монтажа покажат важните неща. Мразя да се показвам по телевизията, още повече, че идвам от погребение (почина свекър ми и въобще не ми беше до това, нито бях готова), но както каза дъщеря ми, поне за нейните деца и техните приятели да няма такива нещастни случаи.
Не успях да разбера кога ще излъчват репортажа, трябваше да тръгна, за да отпътувам от Търново.

3 коментара:

  1. Много малко е нужно на лавината да се отприщи. Ти си направила достатъчно. Ако не друго ще му светне лампичката на директора, че може недоволството да възприеме и по глобални размери. Малко хора биха си нарушили спокойствието, за да изразят гражданската си позиция, а какво да кажем в тежък момент като твоя.
    Прегръщам те силно! Радвам се, че те познавам!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря ти много! Почнах да се чудя аз ли съм някаква луда, че толкова се впрегнах, но това беше откровено безочие за сметка на децата.

    ОтговорИзтриване
  3. Репортажът мина, след като са орязали абсолютно всички примери за явна подигравка с автентиката, които снимаха пред очите ми - и "съкровището" от ламарина на входа, и скъсания винил, дето имитира древна стена, и стърчащите арматурни железа. Също и всичко, което надълго обяснявах. Сложили са края, където съм вече абсолютно вбесена :) И коментар на жената, дето къса билетчета и е служебно задължена да потвърди тезата на шефа си за безотговорните туристи, дето не внимават и му създават ядове.
    Ще излезе публикация в "Дневник".

    ОтговорИзтриване