вторник, 11 май 2010 г.

Birdwatchers :)


Детето още не се занимава с това, но на мен ми стана много интересно.
Още повече - след като една приятелка ми каза, че споделя същия интерес.
При това ми и даде податка каква може да е птицата, която видях на няколко пъти из София. Както се оказа - сойка.
Струва ми се, че скорец също съм виждала - в Латвия.


Но има и още - една черничка, по-стройна от гълъб, с бяло коремче. И нея издирвам.
А като градско чедо умирам от яд, че изобщо не мога да различа птиците по песента им, когато са скрити в клоните.

4 коментара:

  1. Този коментар бе премахнат от автора.

    ОтговорИзтриване
  2. http://www.birdsinbulgaria.org/birds.php?vid=391&type=bird

    Този сайт е страхотен, можеш да чуеш как пеят, да ги видиш на снимка и видео ..със сигурност има всички птички, които живеят у нас

    ОтговорИзтриване
  3. В парка до езерото Арияна можеш да наблюдаваш голямо разнообразие от птици. Някога там ни водеха на практика. Има и скорци. Може да се въоръжиш с бинокъл 10х10, той е добър за набюдение на птици.
    Можеш да си вземеш и този определител:
    http://books.balkanatolia.com/c/sl-b/cid-149/p-p/id-20918/fotografski-opredelitel-na-pticite-v-evropa-dzhim-fleg-pol-steri.html
    Мисля, че като за начинаещи става.
    Кацналите птици се определят лесно, по-трудно е определянето в полет.
    Успех и ако имаш нужда от съпорт свиркай!

    ОтговорИзтриване
  4. Ей, много ви благодаря! Ако знаете как ме зарадвахте. Ще си купя и определителя, и сайта ще разгледам подробно. Това е едно удоволствие, което тепърва ще откривам.

    ОтговорИзтриване