понеделник, 15 март 2010 г.

За отпадането на оценките до 3-и клас

Преди проектозаконът да стане закон, което аз все пак вярвам, че ще стане,
трябва да се случат две неща -
Първо, въпросът трябва да се обсъди с родителски и учителски организации, а не да оставаме с впечатление, че той се решава между министерството и медиите (които заслужават искрена благодарност в лицето на Мариана Векилска от БиТиВи, в-к "Култура" и "Челюсти" по Дарик). Това е само началото.
Второ, трябва да има ясен регламент по какъв начин ще се осъществява обратната връзка. Моето предложение е за залегнали в правилника индивидуални срещи с родителите на всяко дете - една или две на всеки срок. Защо регламентирани? Защото битува нагласата, че да ходиш и да питаш как се справя детето ти е едва ли не форма на натегачество, че да искаш индивидуално отношение означава да искаш нещо повече от това, което получават другите.
Не е така. Едно време учителите ходеха по домовете да разговарят с родителите, да видят какви условия за учене има детето. Разбирам, че в големите градове това би било непосилно в днешно време, но поне в училището индивидуалните срещи могат да се случат.

1 коментар:

  1. Аз не мисля, че оценките трябва да отпаднат, ако не са оценките децата ще учат пък за печатчет слон, примерно, всичко зависи от самия учител.

    ОтговорИзтриване