сряда, 24 март 2010 г.

Безобразия със списание "Премиум"



Като се има предвид, че редовно ходя пеша и се обличам с небрежност, която опитвам да пробутам като артистична, чудно защо покрай мен непрекъснато никнат списания, предназначени за богатата върхушка в България.
Първо беше "Golf&Spa". Струваше, ако не се лъжа, десет лева и беше безобразно скучно. Получавахме го в предишната ми работа и никой не го смяташе достойно дори да бъде отнесено в тоалетната. После идват разните му женски списания - току намирам някое из къщи, но не помня да съм го купувала. Последно ми подариха "Премиум" - превъзходен печат, изпъкнали букви, пък златно покритие, пък прекрасна хартия, само дето няма ама абсолютно нищо било за четене, било за разглеждане.
То аз и отдавна не чета женски списания, откак открих ей таз тема, която отговаря напълно на моите модни терзания.
Ала тъй като ми беше жал толкова печатарски труд да иде на вятъра, хванах ножицата и накълцах всички златни, сребърни, изпъкнали и неизпъкнали букви, също тези на теменужен фон, с бял контур, с яркочервен пълнеж и т.н. Получи се огромно количество материал за тренировки на правопис, английски и български (щото тези списания са за космополити, нали тъй). Обикновена игра тип "я да видим колко думи можеш да съставиш от тез букви" изведнъж опреснява паметта на народонаселението, особено ако всяка употребена на място буква носи точки. Нататък могат да се правят кръстословици, да се играе на анаграми с или без добавяне или отнемане на букви, да се правят апликации на често срещани комбинации, които да се използват "ан блок" (phonics - да речем "ight", което да се използва в думи като night, bright, sight, light, might и прочие), да се играе на "открий излишната буква" (все едно имате пъзел, в който обаче едното парченце е в повече, много мръсен номер :))

Хрумва ми, че подобни списания биха били полезни и за учене на четене на роден език, като се накълцат на срички вместо на букви; така би се намерило "липсващото звено" между ученето на азбукана и четенето на свързан текст.

А понеже имаше и цветни картинки, решихме да продължим с безобразията. На места изрязахме глави и фигури за бъдещи колажи; а на места просто клъцнах прости геометрични форми с цветове и текстури, които ми допаднаха, за да направим елементарни, но приятни като комбинации танграми.

Няма коментари:

Публикуване на коментар