събота, 20 март 2010 г.

Моята първа книга за художниците и рисуването

Еее, първа не ни е, по-скоро десета, тъй като упорито купувам всичко в този жанр, макар да ми се вижда малко скъпичко начинанието при положение, че повечето неща мога да се сетя сама или да й ги сваля от нета; но е наистина гот да си я разглежда самичка и да си прави някакви проекти по своя си инициатива.
Тази книжка не е толкова изчерпателна като "Голяма книга за създаване на изкуство" (най-хубавата на пазара в този жанр за момента), нито дори колкото "Художествени проекти" (която е по-разхвърляна); няма и кой знае колко различен фокус, но въпреки това я взех, защото първо, детето я поиска, второ, имаше вътре проект "направи си сам Арчимболдо", една идея за колаж с любимите ми украсени индийски слонове, а и още няколко симпатични неща. Като цяло съм доволна, че детето си я харесва и чете.
Харесва ми това, че не е разделена по художествени течения, нито хронологически, а по теми - портрет, семейства, животни, илюстрации по приказки и т.н., като за всяка са дадени по няколко достатъчно различни варианта, та да не се почувства детето задължено да следва някой конкретен от тях. Харесва ми и подборът на нещата, които са включени като примери - има Магрит, има land art, има индийска миниатюра, Търнър, Моне, Вермеер, но и Пикасо, въобще жива и неочаквано подредена колекция. Допада ми и това, че обяснителният текст е прост и ведър, без оценъчни твърдения в стил "един от най-великите художници" (за този израз в други "енциклопедии" ще пиша отделно).

Няма коментари:

Публикуване на коментар