четвъртък, 18 февруари 2010 г.

Само ползи ли носи похвалата?

http://nymag.com/news/features/27840/

Интересна статия, според която повтаряйки на едно дете колко е умно, можем да го накараме да избира само нещата, които му се удават с лекота, за да не разсее илюзията ни. :)
Не знам, има описан интересен експеримент, не съм сигурна обаче дали е показателен, аз съм виждала друго. Какво мислите?

2 коментара:

  1. Познавам статията почти от времето, когато излезе, и според мене има основание да й се вярва. Но това е, защото познавам контекста на статията. Не бих пренесла заключенията от изследванията в среда, по-различна от средата, в която е формулирана хипотезата, методологически не е оправдано. Доколкото знам, и без да претендирам за особена компетентност :) (но пък думите ми могат да бъдат проверени), една хипотеза възниква въз основа на емпирични наблюдения в дадена среда, след което следва експеримент в името на обективността, и резултатите от експеримента могат да потвърдят или отхвърлят хипотезата. Ако в България наблюденията са различни, съответно и хипотезата би била различна, оттам и съвсем други изводи и заключения, предполагам.

    ОтговорИзтриване
  2. Постнах я като поле за размисъл, не като call for action :) съответно и с питанка в заглавието. И не толкова за образованието в училище, колкото като моя си питанка като родител, защото ми се струва смислено и психологически вярно (за мен), че "ти си гениална, маме" не носи повече полза от "тук много хубаво си комбинирала цветовете". Това е, няма отношение към училищата, защото не съм виждала масова практика да се разхвалват децата там. Но родителски - да, има истина в това.

    ОтговорИзтриване