четвъртък, 18 февруари 2010 г.

Още от Ива, този път за Юлка

Юлка “Тина и половина./ Как се става яко гадже/”

Преди време бях на принципа ‘купувай само подходящи за възрастта на децата книжки’. И така, следвайки този принцип, изпуснах някои ценни, който са изчерпани и нямат тираж вече. Затова вече правя друго – всичко, което ми се стори интересно, го купувам, пък то ще му дойде времето. Но пък понеже детето в мен не е заспало, а и искам да знам какво ще четат дъщерите ми след време, задължително прочитам книжките, преди да ги подредя в библиотеката.
И така попаднах на Тина. Няма да преувелича, ако кажа, че я глътнах на един дъх. Макар, че с нейните 80 кг, не ми беше съвсем лесно.
Написана с много чувство за хумор, мога да определя книжката като тийнейджърски чиклит. От добрите, обаче.
Изцяло в духа на ‘днешните младежи’. С много емотикони, актуален речник и уж междудругото поднесени сериозни проблеми.
Всъщност това е най-ценното, според мен. Без да размахва поучително пръст и да звучи дидактически, Тина ни споделя за най-наболелите сред тийн-поколението /а и не само сред тях / проблеми – харесването и интеграцията в определен социум, хранителните разтройства, интернет запознаствата с по-възрастни чичковци, неразбирането между поколенията и страха от раздяла на родителите. И, разбира се, как да ме хареса избрания обект на моите чувства.
Ако някой иска да му разкажа сюжета, да си знае, че няма да го направя. Купете си я и си я прочетете сами ! То е все едно да ям сладолед вместо вас!

Ива Кала

Няма коментари:

Публикуване на коментар