четвъртък, 11 февруари 2010 г.

Кой е по-по-най

Изпитвам откровен срам, че комай единственото детско предаване в национален ефир носи това име. И е с такъв ужасяващ формат.

Ето кратък разбор на срама, доколкото такъв жанр съществува:
. деца в детскоградинска възраст биват сравнявани и карани да се състезават по... какво? Кое знае по-добре стихчето? Кое е по-сладко? По-смешно? Що за глупост? Мерител за аплодисменти? Я пак?
. въпросите, които им задава водещият, са откровено малоумни. И това е по-снизходителното определение. Нищо друго ли не го интересува един водещ на детско предаване, освен на кого какво работят родителите му? А, прощавайте, забравих - интересува се също дали евентуално няма някоя пикантерийка, която детето да издаде неволно; ако няма, ще подава на детето реплики с подобен подтекст и доволно ще се смее на собствените си плоски шеги.
. като че ли целият план на предаването е да подведе децата да кажат някоя глупост, та да могат после възрастните да им се надсмеят.
. предаването завършва с избиране на момченце и момиченце победители, след което водещият ги пита дали ще се женят и ги кара да се целунат. Моля?

Рядко приемам лично чуждия лош вкус. Не се впечатлявам кой как е облечен, не пиша срещу чалгата, нито срещу арлекинките. Възрастни хора сме, всеки има право да избира в какво да греши.
Но това предаване е чалга, създадена специално за деца. И като такова ми е безкрайно обидно.

10 коментара:

  1. По-скоро трябва да се замислиш за булшинството родители,които пращат децата си там .

    ОтговорИзтриване
  2. Пак повтарям - това е единственото детско предаване, което се излъчва в националния ефир. Не можем да очакваме от масовия зрител да упражни вкус, който няма от какво да бъде възпитан. Той чисто и просто няма база за сравнение; не му хрумва колко неестествено е това, защото не си представя какво друго би могло да бъде. Такава е дефиницията за масова телевизионна публика, самата медия я прави пасивна.
    В този ред на мисли да кажа, че Джим Хенсън е гений. Множеството наследници на "Улица Сезам" по ПиБиЕс, БиБиСи и други телевизии не са чак толкова уникални, но все пак са адски добри и правени с цел да развиват някакви качества у децата, докато ги забавляват.

    ОтговорИзтриване
  3. Като се обстрахираме от нелепите реплики на водещия на мен винаги ми е било много неприятно за дечицата, които майкате им са завели до там и не са били избрани да се качат на сцената. А също доскоро награди се даваха само на победителите, а останалите гледаха едно жално красивите играчки.

    ОтговорИзтриване
  4. Когато синът ми беше малък, го заплашвахме: "Внимавай, че ще взема да те заведа при бате Енчо!" Вече не върви обаче, защото детето порасна и както самото каза "не може никой вече да ме накара да кажа на бате Енчо как татко изкарва паричкииии".

    ОтговорИзтриване
  5. мяцащото чудо на българската телевизия ми прилича на героя на георги русев от "опасен чар" ... куче-касичка, прасенце-касичка... реализиране на кочина, с две думи.

    няма смисъл да му се обиждаш, защото:
    - от една страна, толкова си може;
    - от друга, ако погледнеш и други предавания, нивото не е по-високо от махленско. че и новините, и те са на махленско ниво.
    (разбира се, говоря със задна дата, защото от година насам не съм гледала българска телевизия, но едва ли са се променили нещата, допускам)

    такива хора като бате йенчу могат само да стимулират човек да си вирне още толкова носа.

    ОтговорИзтриване
  6. Да, Лиске, аз не се обиждам НА бате Енчо; какво да се обиждам на некадърността.
    Обидно ми е отношението на българския ефир към децата; обидно ми е, че тези, които редят програмите, допускат това - и не лансират качествени алтернативи. Хайде, БиТиВи е частна телевизия - а защо по държавната няма програми от рода на "Улица Сезам" и производните й, или нещо като предаванията, които дават по "Da Vinci Learning"? Такива предавания трябва да съществуват и то с държавна подкрепа, да ме извиняват крайните привърженици на пазарната икономика, но държавата има морални задължения. Поне към децата.

    ОтговорИзтриване
  7. Винаги ми е било ужасно глупаво, неприятно, неприлично и малоумно това с "жененето" на децата в края на "кОнкурса"?! WTF???
    А преди даваха едно "подобно" италианско предаване, водеше го същият, който водеше Златна монета с Джиджо, ако не се лъжа. Там децата се представяха, пееха песни и им раздаваха подаръци накрая. Беше много хубаво и без конкурс, с приятен некрещящ интериор.

    ОтговорИзтриване
  8. Да, това с жененето е върха на простотията, и мен ме дразни ужасно от самото начало. Много ме кефят децата, които категорично отказват :) Само така!
    Но и конкурсната идея е тъпа, разбира се. И все пак родителите, които си водят там децата, няма как да не ме възмущават също. Третирането на деца като панаирджийски мечки е някъв вацонален спорт изглежда.

    ОтговорИзтриване
  9. Свилен беше написал много интересна тема за стандартните въпроси, които задават на децата при гостуване на роднини. Като се почне с "мама слуша ли те" и "ти какъв ще станеш, като пораснеш" и се свърши с "я изпей една песничка". Всъщност имаше и по-драстични варианти, но услужливо съм ги забравила :)

    ОтговорИзтриване
  10. На мен "любимия" ми въпрос, като дете беше:

    "Кого обичаш повече - мама или тати?"
    или:
    "Къде ти харесва повече - при тази баба или при другата?"
    ..
    има и други почти толкова малоумни..

    ...в този ред на мисли си спомням,как хазяйката ми като студентка ми разказа за детенце 1 клас на което "услужливи" приятелчета задали въпроса:

    "Мама ми каза,че си осиновен.Ти знаеш ли го?"

    Детето...силно изненадано отговорило:

    "Не, незная. Но ако е така, съм много благодарен на майка и татко, че са ме отгледали и възпитали с толкова любов игрижа"

    Хазяйката го разказваше с нескрито възхищение от достойния отговор..
    ..
    Мисълта ми е,че понякога децата успяват да се справят с всякакви въпроси достойно..

    ОтговорИзтриване