неделя, 21 февруари 2010 г.

С деца на... музей

Чудесна статия на Весела Герчева за "Дневник"; и в трите предложени от нея музеи не сме ходили, но политехническия съм си го заплюла отдавна.
Бих добавила Галерията за чуждестранно изкуство, където нямат нищо против хлапета, седнали на земята, за да рисуват от натура статуята на Шива, да речем.

Ето откъс от статията, пълният текст на адрес:

http://dnevnik.bg/razvlechenie/2009/09/18/787072_s_deca_na_muzei/

"Като цяло увлечението ми по музеите не среща горещи привърженици дори сред най-добрите ми приятели. В чужбина момичетата ме влачат по моловете, в София пием бира или обсъждаме живота и някак си така става, че все не можем да се ориентираме как да стигнем до "Тейт" или до Археологическия музей. Затова една от първите ми мисли, когато родих сина си (какво ли говори това за мен като човек?) беше, че сега вече имам с кого да ходя по музеите освен с баща му, който (разбира се) е все зает.
В първия музей, където отидохме заедно, уредниците ме помолиха (не много любезно) да напуснем, защото "ами това не е детска градина, госпожо... Сега не просто работя над реални проекти за превръщането на музеите в места, гостоприемни за деца, но имам и постоянно нарастващ списък с музеи, където може да си заведеш детето, без да го изгонят. Пък и знам как точно трябва да си заведа детето на музей, за да му е интересно, а и да научи нещо."

2 коментара:

  1. Миналото лято заведохме нашите 4 годишно и 6 годишно в Националния исторически музей, Археологическия музей и Природонаучния музей, като посления малкия го проспа. Голямата обаче беше възхитена. Купихме една малка книжка за 100-те исторически обекта и сега тя повтаря като мантра музеи, музеи. Обещала съм лятната ваканция да обикаляме пак музеи. Въпреки, че живеем във Варна и сме ходили във Варненския археологически музей не съм знаела за тази програма. Всъщност това беше и първият музей на щерката, от който тя реши, че ще става археолог.

    ОтговорИзтриване
  2. И аз не знаех! Но през Варна минаваме ежегодно, този път имаме допълнителна мотивация.

    ОтговорИзтриване