понеделник, 1 февруари 2010 г.

Плюс-минус милион

Опитвали ли сте да предлагате на децата да смятат с приближение? Ей така, да не искате от тях точен резултат, а само "горе-долу"?
Много полезно нещо. Всъщност обичайно ползваме аритметиката именно така - отбелязваме наум колко "горе-долу" ще ни струват покупките, колко "горе-долу" ни остава до следващата заплата, колко "горе-долу" ще ни излязат продуктите за тортата... Прецизността всъщност би ни пречила, би ни забавила и би ни досадила безкрай.


Следващия път, когато сте в магазина, питайте детето колко "горе-долу" ще струват според него два шоколада, половин килограм сирене и т.н. Може да се изненадате от точното му око.

А ето и по-конкретна задача - изсипете му шепа копчета, покажете му колко са десет и попитайте колко според него има в купчината - около двайсет, около трийсет, около шейсет? Пробвайте и вие, забавно е, а и съвсем не е сигурно, че ще победите.

Няма коментари:

Публикуване на коментар